Kari Paakkunainen
Konsultti ja rekisteröity jääkiekkoagentti
YJEAT15, UMA12
OTA YHTEYTTÄ
p. 040 703 1332
Ensimmäinen tapaaminen aina ilmainen. Konsultointi alkaen 150€.

Miksi onnistun myynnissä?

Mielestäni kaikista tärkeintä on keskittyä vahvuuksiin/osaamiseen ja vahvistaa/parantaa niitä ennemmin kuin välttää virheitä.

Miten toimin myyjänä

Minulla on asenne kunnossa (tärkein asia myynnin onnistumisessa). Olen innostunut työstäni ja se huokuu puheestani sekä esiintymisestäni. Valmistelen asiakastapaamiseni huolella ja otan muistikirjani tapaamiseen mukaani. Jos mahdollista, mietin etukäteen minkä tarinan kerron tapaamisessa asiakkaalleni. Selvitän etukäteen asiakkaani haasteet hänen työssään. Asiakastapaamisessa etenen suunnitelmani mukaan (johdan asiakastapaamista). Tapaamisen lopussa ehdotan kauppaa ja sovin miten jatkamme. Teen tapaamisen jälkeen yhteenvedon (mikä meni hyvin ja missä olisi kehitettävää).

Kaksi tärkeää asiaa myyjän onnistumisten taustalla

Myyjä on vastustamaton, kun hänen motiiviperusteet ovat kunnossa ja hänellä on hyvä myyntitaito. Näistä kahdesta asiasta myyjän onnistumiseen vaikuttaa enemmän myyjän myyntitaito, eli hän osaa myydä. Pelkkä osaaminen ei riitä, jos myyjä ei halua myydä eli hänellä ei ole motivaatiota.

Hyvällä myyjällä on myös verbaalisuus kunnossa. Hän on fiksu/oivaltava ja hänen on persoonallisuutensa on luottamusta herättävä.

Hyvän myyjän ominaisuuksia

  • Hän on ihminen, joka uskaltaa antaa asiakkaalleen tilaa ja uskaltaa olla oma itsensä.
  • Hänen tapaamisesta jää hyvä mielikuva ja tunne.
  • Hän hoitaa tehtävänsä sovitusti ja kohteliaasti.
  • Häneltä halutaan ostaa.
  • Hän kohtaa asiakkaansa toisena ihmisenä.
  • Hän osaa asiansa (myyntitaito).
  • Hän on läsnä tapaamisissa (kuuntelee ja tekee muistiinpanoja).
  • Hän hoitaa heti reklamaatiot ystävällisesti ja kohteliaasti.
  • Hän on positiivinen ja sopivasti huumorintajuinen (teennäinen ystävällisyys näkyy päällepäin).
  • Hän lupaa vain sen mitä pystyy pitämään ja pyrkii ylittäämään asiakkaan odotukset.
  • Hän on joustava. Pitää kuitenkin kiinni yrityksen arvoista ja periaatteista.
  • Hän on kiireetön ja rauhallinen.
  • Kun häntä provosoidaan, hän ei provosoidu.
  • Hän ottaa vastuun työstään.
  • Hän kehittää itseään (kurssit, koulutukset ja valmennukset).
  • Hänellä on aina tavoitteena kaupan tekeminen.

Nyt heti tekemään kauppaa onnistuvan myyjän ohjeilla.

Vastaan mielelläni kysymyksiin aiheeseen liittyen,
 Kari Paakkunainen p. 040 7031332 tai kari@karipaakkunainen.fi